فولاد قالب پلاستیک

در ساخت قالب پلاستیکی انتخاب نوع و عناصر آلیاژی فولاد نقش تاثیر گذاری در عمر، عملکرد و هزینه قالب دارد. هزینه های و قیمت تولید قالب پلاستیکی به صورت غیر مستقیم وابسته به فولاد است که در صورت عدم انتخاب فولاد الیاژی مناسب، هزینه های اضافی را به قالب تحمیل می کند.
فولاد قالب پلاستیک

فولاد قالب پلاستیک

این گروه از فولاد ها با داشتن سختی زیاد بسیار خوش تراش بوده و با قابلیت پلیش بسیار عالی جهت قالب های پلاستیک و ملامین سازی مصرف می شود و معمولاً نیاز به آبکاری نداشته و قابلیت سمانتاسیون را دارند.

در ساخت قالب پلاستیکی انتخاب نوع و عناصر آلیاژی فولاد نقش تاثیر گذاری در عمر، عملکرد و هزینه قالب دارد. هزینه ها و قیمت تولید قالب پلاستیکی به صورت غیر مستقیم وابسته به فولاد است که در صورت عدم انتخاب فولاد آلیاژی مناسب، هزینه های اضافی را به قالب تحمیل می کند.

خصوصیات قطعه که برای ساخت قالب پلاستیکی و انتخاب فولاد آلیاژی مربوطه مؤثر است عبارتند از:

صافی سطح، گرین کاری، خورنده بودن یا ساینده بودن جنس قطعه، دقت ابعادی، تیراژ تولیدی و زمان ساخت.

فولادهای قالب های پلاستیک با توجه چقرمگی آنها (نوع عملیات حرارتی) به چهار دسته تقسیم می شوند:

پیش سخت شده (Pre Hardened)

آنیل (Annealed)

پیر سخت شونده (Age Hardening)

فولادهای پیش سخت شده (Pre Hardened)

در ادامه چند نمونه از فولادهای پر مصرف این گروه از فولادها را بصورت مختصر معرفی مینماییم.

۱/۲۰۸۳   X42Cr13

فولاد قالب پلاستیک  Plastic Mould Steel 2083 که با نام های دیگری چون ۴۲۰ – ۲۳۱۴ – M310 – IASC2083 – SUS420J2 – ۴Ch13  شناخته می شود دارای خصوصیاتی چون ،  سختی پذیری بالا (عمیق), استحکام بالا, مقاومت به سایش خوب و مقاوم در برابر خوردگی بوده و  مناسب برای ساخت قالب های پرس رزین مصنوعی خورنده نظیر ترمو پلاست ها در دمای پیش گرم ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می باشد.

۱/۲۳۱۱  – ۴۰CrMnMo7

فولاد قالب پلاستیک   Plastic Mould Steel که با نام های دیگری چون M201 – IASC 2311  شناخته می شود و خصوصیاتی مانند سختی پذیری متوسط, مقاومت سایشی متوسط رو به پائین, چقرمگی خیلی خوب و همچنین دارای قابلیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی  با کاربرد ساخت قالب های پلاستیک و مواد مصنوعی با سایز متوسط و بزرگ با دمای پیش گرم ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می باشد.

۱/۲۳۱۲  – ۴۰CrMnMoS8-6

فولاد قالب پلاستیک  Plastic Mould Steel که نام های دیگری چون : M2000 – ۲۳۱۲ – IASC2312 –  دارد با خصوصیاتی مانند مقاومت سایشی متوسط رو به پائین, چقرمگی خیلی خوب, سختی پذیری متوسط و قابلیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی (بالاتر از فولاد ۲۳۱۱/۱)  و مناسب برای ساخت قالب های پلاستیک و مواد مصنوعی با سایز متوسط و بزرگ دمای پیش گرم۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه می باشد.

۱/۲۳۱۶   X36CrMo17

فولاد قالب پلاستیک   Plastic Mould Steel که نام های دیگری چون ۴۲۲ – Z35CD17 – UNIX38CrMo16Ku  داشته خصوصیات چقرمگی خیلی خوب, سختی پذیری متوسط و همچنین دارای خصوصیت ماشین کاری و پولیش پذیری عالی با کاربرد مناسب برای ساخت قالب برای پرس کردن لاستیک, قالب برای مواد ترمو پلاستیک خورنده, قالب های دمشی, صفحات پشت بند قالب و اجزاء اکستروژن مانند لاینر…

یکی از مهمترین فاکتورهای قیمت تعیین شده قالب های پلاستیک می باشد. همچنین نوع آلیاژهای بکار رفته در عمر و عملکرد قالب ها تاثیر بسزایی دارند. نکته حائز اهمیت در قالب های پلاستیک، انتخاب نوع فولاد مناسب ساخت آن قالب است. نوع مواد پلاستیک برای قالب گیری، روش ساخت و شکل قالب ، میزان سایش و قابلیت پولیش از عواملی هستند که در انتخاب نوع متریال  قالب پلاستیک ، موثر هستند.

جهت اطلاع از آخرین موجودی و قیمت فولاد قالب پلاستیک با کارشناسان فولاد اصفهان تماس بگیرید.

ایمیل

info@fooladesfahan.com

با ما در تماس باشید

031-32502621

031-32503803

09131005042

انبار شاهپور جدید

استان اصفهان، اصفهان، خیابان امام خمینی، خیابان شهید زرین، روبروی سنگ شهریار، سوله سفید رنگ

دفتر مرکزی

اصفهان، خیابان پروین، روبروی پارک کوهسار، مجتمع برنا5، طبقه اول، واحد 2