ورق استحکام بالا ولدوکس

WELDOX مانند فولاد ضد سایش هاردوکس یک فولاد با کیفیت است که برای مواردی کاربرد دارد که نیاز به استحکام بالایی میباشد. فولاد ولدوکس برای کلیه انواع ماشینکاری مانند برش لیزر ، برش پلاسما ، خم شدن ، خمش رول و جوش کاری مناسب است. ولدوکس به منظور فراهم آوردن قابلیت جوشکاری عالی ، همراه با استحکام و مقاومت بالا ساخته شده است.
ورق استحکام بالا ولدوکس

ورق استحکام بالا ولدوکس

ورق فولادی ضد سایش ولدوکس (WELDOX)

WELDOX مانند فولاد ضد سایش هاردوکس یک فولاد با کیفیت است که برای مواردی کاربرد دارد که نیاز به استحکام بالایی میباشد. فولاد ولدوکس برای کلیه انواع ماشینکاری مانند برش لیزر ، برش پلاسما ، خم شدن ، خمش رول و جوش کاری مناسب است.   ولدوکس به منظور فراهم آوردن قابلیت جوشکاری عالی ، همراه با استحکام و مقاومت بالا ساخته شده است. فولادهای با مقاومت بالا ولدوکس، از قابلیت خم شدن و قابلیت ماشین پذیری عالی برخوردار هستند. با توجه به استحکام بالای فولاد ، محصولات نهایی می توانند قوی اما سبک باشند و این امر باعث کاهش قابل توجهی در هزینه مواد ، جوشکاری و حمل و نقل می شود. کیفیت عالی سطح نیز از ویژگی های بارز ورق ولدوکس است.

فولاد با استحکام ولدوکس در ضخامت هایی از ۴ تا ۱۳۰ میلی متر و با استحکام تسلیم تضمین شده بین ۷۰۰ مگاپاسکال تا ۱۳۰۰ مگاپاسکال تولید می شود. خمکاری ورق ولدوکس بسیارآسان تر است. درواقع استحکام بالای آن باعث می شود بتوان به راحتی با ورق‌های باریکتر و سبک تر کارکرد. این کار بدون اینکه تأثیر منفی بر ظرفیت تحمل بار آن داشته باشد، اتفاق می افتد.

استاندارد ورق ولدوکس با استاندارد EN 10025-6 مطابقت دارند. با این حال ،   Weldox 1100 و  Weldox 1300 هیچ معادل استانداردی ندارند.

فولادی که برای تولید WELDOX استفاده می شود بسیار خالص است و دارای مقدار بسیار کمی از سایر عناصر است. این خلوص در کلیه روشهای ماشینکاری و کار با آن، که گرمای زیاد روی مواد اعمال میشود، یکی از مزیتهای ورق ولدوکس است.

در طی فرآیند تولید ، به خواص ماده توجه زیادی می شود، یکی از این خواص تلورانس در ضخامت مواد است. در این نوع ورق، ماشین های خاصی فولاد را تا زمانی که بسیار یکنواخت باشد ، به شکل رول درمی‌آورند. کنترل مداوم رایانه کمترین تلورانس را با توجه به ضخامت ماده، برای ورق ولدوکس تضمین می کند.

برش، جوشکاری و خمکاری ولدوکس

برش فولاد ولدوکس با استفاده از تمام روش های رایج برش امکان پذیر است – گاز ، پلاسما ، لیزر و واترجت. برش ولدوکس نسبت به سایر فولادهای با استحکام بالاتر آسان تر است. این صفحه روی تخت برش حرکت نمی کند زیرا فشارهای داخلی آن کمتر است و یکنواخت تر توزیع شده است.جوشکاری ولدوکس با روشهایی که برای سایر فولادها استفاده میشود، انجام پذیر است. برای افزایش اطمینان در برابر ترک خوردگی هنگام جوشکاری ، ممکن است نیاز به پیش گرم کردن مواد باشد. لازم نیست دمای پیش گرم این مقطع فولادی  به اندازه دمای جوشکاری سایر فولادها باشد. دلیل این امر این است که فولاد خاص ولدوکس از عناصر آلیاژی کمتری برخوردار است.

از آنجا که ولدوکس از فولاد معمولی قوی تر است ، برای خم کردن مواد نیاز به نیروی بیشتری وجود دارد. اما به لطف قوی تر شدن ولدوکس ، نیازی به ضخامت صفحه نیست. این بدان معنی است که در عمل ، نیروی خمشی کمتری مورد نیاز است.

ولدوکس ۷۰۰

یکی از انواع رایج ولدوکس این گرید است که مصرف بسیاری دارد. ولدوکس ۷۰۰ یک سازه عمومی با حداقل استحکام تسلیم ۶۵۰ – ۷۰۰ MPa است (این مقدار با ضخامت تغییر میکند). ولدوکس ۷۰۰ عموماً در دو نوع گرید F و E مورد توجه است. ولدوکس E 700  در ضخامت ۴ – ۱۶۰ میلی متر و Weldox 700 F در ضخامت ۴ – ۱۳۰ میلی متر در بازار موجود است. هر دو گرید تا عرض ۳۳۵۰ میلی متر و طول ۱۴۶۳۰ میلی متر در دسترس هستند.

ترکیب شیمیایی ولدوکس  ۷۰۰ را در جدول زیر مشاهده میکنید:

3

خصوصیات مکانیکی ولدوکس ۷۰۰ به صورت زیر  است:

این ورق فولادی دارای استحکام تسلیم ۷۰۰ و استحکام کششی ۷۸۰-۹۳۰ مگاپاسکال است. فرایند جوشکاری ولدوکس ۷۰۰ با استفاده از تمام روشهای معمول قوس الکتریکی قابل جوشکاری است . برای جوشکاری سیم مفتول شار ولدوکس ۷۰۰ ، سیم E110T5-K4 استفاده میشود.

کاربرد ولدوکس ۷۰۰

کاربرد ولدوکس ۷۰۰ بسیار گسترده است. این ورق از صنایع و کارگاههای کوچک تا تجهیزات صنایع بزرگ استفاده میشود. نمونه ای از کاربرد این ورق عبارت است از: کامیون کمپرسی ، جرثقیل متحرک ، کامیون های صنعتی ، لودر ، کامیون ، بیل مکانیکی ، بولدوزر ، سطل ، جرثقیل ،واگن ، فن ، پمپ ، تجهیزات بالابری ، لوله ها ، پل ها ، سازه های فلزی ، دریایی ، سازه ها و غیره

جهت اطلاع از آخرین موجودی و قیمت ورق استحکام بالا ولدوکس با کارشناسان فولاد اصفهان تماس بگیرید.

ایمیل

info@fooladesfahan.com

با ما در تماس باشید

031-32502621

031-32503803

09131005042

انبار شاهپور جدید

استان اصفهان، اصفهان، خیابان امام خمینی، خیابان شهید زرین، روبروی سنگ شهریار، سوله سفید رنگ

دفتر مرکزی

اصفهان، خیابان پروین، روبروی پارک کوهسار، مجتمع برنا5، طبقه اول، واحد 2